Dziurawy tłumik

Fabryczne układy wydechowe w tańszych samochodach wytrzymują 60 000 – 100 000 km a w droższych do 200 000 km. Posiadając przez dłuższy czas używany samochód zapewne każdy spotka się z po czasie z problemem dziurawego wydechu.

Mimo nieźle wyglądającej "puszki" rurki tłumika są w fatalnym stanie i tłumik nadaje się tylko do wymiany (rura z lewej strony od przegnicia się urwała)

Mimo nieźle wyglądającej „puszki” rurki tłumika w samochodzie Kia Pregio są w fatalnym stanie i tłumik nadaje się tylko do wymiany (rura z lewej strony od przegnicia się urwała)

Dziurawy tłumik zazwyczaj kojarzy się z dziurą w „puszce” tłumika i stamtąd przedmuchami spalin. Tak zazwyczaj jednak nie jest. Najczęściej szybszemu zużyciu ulegają połączenia rur z „puszkami”. Niekiedy nawet ładna „puszka” ma kompletnie przerdzewiałą i urwaną rurkę. Dzieje się tak, gdyż połączenia są spawane a przy spawaniu stal jest narażona na uszkodzenia.

Skorodowana rura na połączeniu z tłumikiem, niedługo całkowicie się urwie

Skorodowana rura na połączeniu z tłumikiem, niedługo całkowicie się urwie

Bardzo często trudno jest dokonać oględzin stanu tłumika wchodząc pod samochód. Dziury w połaciach pojawiają się często nie od dołu, ale od góry tłumika. W celu sprawdzenia czy tłumik jest dziurawy, można uruchomić silnik i na chwilę zatkać wylot spalin. Oczywiście tam gdzie będą się wydostawać spaliny jest nieszczelność.

Czasami jednak dochodzi do zupełnie innego uszkodzenia tłumika. Mimo że tłumik z zewnątrz wygląda ładnie i nie widać korozji, w środku wszystko jest skorodowane i jego wnętrze „lata”. Taki tłumik potrafi niekiedy nawet zatkać układ wydechowy. Niekiedy z takiego starego tłumika po jego wyjęciu jesteśmy w stanie wysypać bardzo dużo zardzewiałej stali. Oczywiście taki tłumik po opróżnieniu środka nie będzie już tak skutecznie wyciszał układu wydechowego jak tłumik ze środkiem. Samochód może „buczeć”.

Całkowicie przegniata i urwana rura od tłumika

Całkowicie przegniata i urwana rura od tłumika

Bardzo dobrej jakości tłumiki są wykonane z dwóch warstw stali. Czasami jednak warstwa z zewnątrz się „obłupia” mimo że tłumik jest szczelny. Takie tłumiki posiadają fabrycznie np samochody BMW.

Jedna myśl nt. „Dziurawy tłumik

  1. Seba

    Mój tłumik z najtańszego zamiennika do VW Polo po 50 000 km wygląda dokładnie tak jak ten z urwaną jedną rurą. Odradzam najtańsze zamienniki.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *