Stomil Olsztyn – polska legenda oponiarska

Z czego słyną w PRL Olsztyn? Z produkcji opon! Znawcy polskiej motoryzacji z pewnością znają firmę Stomil. Któż z nas nie miał tych opon w Polonezie, Fiacie 125p czy Maluchu.W 2005 roku Stomil został kupiony przez grupę Michelin. W fabryce są produkowane mi. opony do samochód dostawczych Michelin Agilis, które charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni. Dodatkowo opony posiadają bardzo dobry wskaźnik oporów toczenia (wg nowych unijnych oznaczeń). Niedawno jednak sprawdzaliśmy na łamach naszego portalu opony z najlepszym i najgorszym wskaźnikiem oszczędności – oszczędności choć są, to nie aż takie duże jak np. w przypadku założenia instalacji LPG.

Zatrudnienie w fabryce w Olsztynie wynosi około 4000 osób (źródło: Wikipedia).

Michelin jest potężnym koncernem oponiarskim. Oprócz fabryk w Polsce posiada również fabryki w Niemczech, Francji, Hiszpani i innych europejskich krajach a także Azji i Ameryce Północnej.

6 myśli nt. „Stomil Olsztyn – polska legenda oponiarska

  1. Radek

    Ciekawe że po wejściu Polski do EU 2004 roku natychmiast wszystkie polskie fabryki poszły w ręce obcego kapitału i nie mamy już polskiego przemysłu.

    Odpowiedz
    1. Tomek

      Najlepiej Polacy by chcieli, żeby „chronić polski rynek” i nadal na drogach mielibyśmy Polonezy, Maluchy, Duże Fiaty i Żuki zamiast zagranicznych samochodów.

      Odpowiedz
      1. Radek

        A co teraz mamy? U mnie na przedmieściach stoją tylko niemieckie szmelcwageny, które zwiążą blacharze z Niemiec, klepią u nas i sprzedają jako nówki. Sąsiada jeździ taka lawetą, jeszcze nie widziałem, żeby przywiózł jakiekolwiek auto nierozwalone!

        Odpowiedz
        1. Remik

          Radek odpowiedz mi:

          1. Tylko jak u nas ma powstać przemysł i technicy skoro jesteśmy robotnikami Europy i tylko nas się wykorzystuje w fabrykach zamiast do projektowania???

          2. Skąd mają się tworzyć miejsca pracy skoro nie ma prawdziwie polskich fabryk?

          Odpowiedz
  2. Retio

    Trudno, żeby zysk z opon o mniejszych oporach toczenia był taki jaki dzięki założeniu instalacji gazowej, czyli spalaniu paliwa 2 razy tańszego niż benzyna.

    Odpowiedz

Skomentuj Tomek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *