Sceptyccy uważają, że gaz nadaje się wyłącznie do kuchenek. To oni często wypominają kierowcom posiadającym zagazowane V-szóstki: „skoro nie stać Cie na paliwo po co Ci V6?”. Przedstawmy jednak jakie typowe problemy mogą nas spotkać jeśli zdecydujemy się na montaż instalacji LPG w naszym samochodzie.
Na początku warto nadmienić iż te problemy dotyczą instalacji LPG zamontowanych w sposób nieprawidłowy albo z użyciem komponentów niskiej jakości. Gdy zdecydujemy się na montaż instalacji LPG w dobrym warsztacie te problemy bedą nam znane jedynie z opowiadań i forumowych narzekań.
Nie prawidłowy skład mieszanki
Źle wyregulowana instalacja LPG, bądź wyposażona po prostu w komponenty (szczególnie wtryskiewacze), na których niesposób pradidłowo wytroić LPG będzie powodować szereg problemów:
- brak mocy podczas jazdy na gazie
- przedłuone, utrudnione, niekiedy nawet nie możliwe uruchomienie silnika na benzynie
- wysokie zużycie gazu
Wyciek gazu do kolektora ssącego poprzez króciec podciśnienia
Usterka bardzo popularna w reduktorach, które mają już za sobą przebytych kilka zim. Objawia się:
- potrzebą długiego kręcenia rozrusznikiem podczas uruchamiania samochodu
- niestabilną pracą silnika po uruchomieniu
Przerosty ciśnienia
Podczas hamowania silnikiem ciśnienie na reduktorze LPG nadmiernie wzrasta. Dla kierowcy objawia się to:
- opóźnioną reakcją na pedał gazu po hamowaniu silnikiem
- falowaniem obrotów podczas hamowania silnikiem