Typowe problemy z instalacją LPG

Sceptyccy uważają, że gaz nadaje się wyłącznie do kuchenek. To oni często wypominają kierowcom posiadającym zagazowane V-szóstki: „skoro nie stać Cie na paliwo po co Ci V6?”. Przedstawmy jednak jakie typowe problemy mogą nas spotkać jeśli zdecydujemy się na montaż instalacji LPG w naszym samochodzie.

Na początku warto nadmienić iż te problemy dotyczą instalacji LPG zamontowanych w sposób nieprawidłowy albo z użyciem komponentów niskiej jakości. Gdy zdecydujemy się na montaż instalacji LPG w dobrym warsztacie te problemy bedą nam znane jedynie z opowiadań i forumowych narzekań.

Nie prawidłowy skład mieszanki
Źle wyregulowana instalacja LPG, bądź wyposażona po prostu w komponenty (szczególnie wtryskiewacze), na których niesposób pradidłowo wytroić LPG będzie powodować szereg problemów:

  • brak mocy podczas jazdy na gazie
  • przedłuone, utrudnione, niekiedy nawet nie możliwe uruchomienie silnika na benzynie
  • wysokie zużycie gazu

Wyciek gazu do kolektora ssącego poprzez króciec podciśnienia

Usterka bardzo popularna w reduktorach, które mają już za sobą przebytych kilka zim. Objawia się:

  • potrzebą długiego kręcenia rozrusznikiem podczas uruchamiania samochodu
  • niestabilną pracą silnika po uruchomieniu

Przerosty ciśnienia

Podczas hamowania silnikiem ciśnienie na reduktorze LPG nadmiernie wzrasta. Dla kierowcy objawia się to:

  • opóźnioną reakcją na pedał gazu po hamowaniu silnikiem
  • falowaniem obrotów podczas hamowania silnikiem

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *