Tuning i LPG

Dla laików tuning oraz LPG to zupełne przeciwieństwa. Tuning mechaniczny jest po to by zwiększyć moc pojazdu i polepszyć jego osiągi a zakładanie instalacji LPG pozostaje dla ludzi którzy chcą zaoszczędzić na paliwie. Czy istnieją jednak ludzie, którzy te dwie dziedziny potrafią połączyć?Fiat Coupe 2.0 20V Turbo, większa niż seryjnie sprężarka, kute korby, tłoki pozostały seryjne. Moc zmierzona na hamowni to równe 311 koni mechanicznych… na gazie! Można by się zastanowić dlaczego do takiego samochodu właściciel zdecydował się założyć instalację LPG. Odpowiada sam „z przyczyn, ekonomicznych, zużycie paliwa tego potwora to średnio 11 litrów benzyny na 100 km. Na LPG jestem w stanie zaoszczędzić około 550 zł miesięcznie i dzięki temu mam fundusze na dokonywanie nowych zmian w samochodzie” – ciekawe podejście do sprawy: LPG jako źródło finansowania tuningu.

LPG pojawia się nie tylko w samochodach, które przestawiają raczej niską wartość. Swego czasu głośno było o Porsche Cayenne Turbo, seryjnie 450 KM, po chiptuningu: 500 KM. Samochód ten otrzymał nowe źródło zasilania w firmie GZW spod Gliwic. To było dość dawno temu… dziś wiele Cayenne Turbo posiada instalacje gazową.

Gaz nie jest domeną tanich samochodów – to już fakt. Wyszukując samochodów z LPG spośród samochodów używanych z łatwością znajdziemy takie pojazdy jak mi. Cadillac Escalade 6.2 V8 z instalacją LPG…

 

2 myśli nt. „Tuning i LPG

Skomentuj Kretor Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *