Gaz w aucie, błogosławieństwo czy przekleństwo?

Po wielu latach od pojawienia się pierwszych instalacji LPG, mimo groźbom sceptyków o drożejącym LPG, gaz nadal jest sporo tańszy niż benzyna.

Czy gaz niszczy silnik?

Zdaniem wielu specjalistów LPG zarówno wpływa na zmniejszenie trwałości głowicy jak i na lekkie wydłużenie trwałości układu korbowego, niektórzy twierdzą że na układ korbowy również szkodzi – czy to prawda? Twierdzą oni że siarka zawarta w LPG psuje olej… sprawdziliśmy normy zawartości siarki w LPG w i benzynie są takie same.

Ile silnik spala LPG?

20% – 30% to przeciętny, realny, wzrost spalania na LPG.

Bezpieczne, niebezpieczne?

Przeprowadzono liczne testy bezpieczeństwa z udziałem aut na LPG. Na złość sceptykom auta z gazem w momencie zderzenia nie wybuchały a butle nie pękały. Zwolennicy LPG stwierdzili że dużo bardziej niebezpieczny jest zbiornik benzynowy.

Gdzie włożyć butlę?

Niestety butla gazowa w wielu przypadkach staje się problem. Butla za siedzeniami tylnymi jest fatalnym rozwiązaniem jeśli potrzebujemy czasami rozłożyć siedzenia… chyba, że są one nierozkładalne jak w wielu limuzynach. Butla zamiast koła zapasowego jest pod tym względem znacznie lepsza ale… w wielu autach nie ma nawet koła dojazdowego (np. Chevrolet Aveo sedan T300). Gdy znowu koło jest zamontowane pod bagażnikiem (np. Peugeoty i Citroeny) można co prawda tam umieścić butlę LPG, lecz tylko specjalną, droższą.

6 myśli nt. „Gaz w aucie, błogosławieństwo czy przekleństwo?

  1. Tomek

    Kto zarabia porządnie nie przejmuje się tym, że miesięcznie wydaje na paliwo 800 pln zamiast 500 pln na gaz + benzynę i mnóstwo problemów z LPG… za 10 pln dziennie :/

    Odpowiedz
    1. Retio

      Co to znaczy porządnie zarabia? Dla wielu porządne zarobki to 3000 – 4000 na rękę, przy takiej kasie 300 pln miesięcznie robi różnicę. Wielu ludzi nie stać nawet na samochód za 20 000 pln a zobacz, że po 4 latach jazdy na LPG przy 300 pln miesięcznie oszczędności masz w kieszeni 14400 pln! Czyli prawie „nowy, fajny samochód”…

      Odpowiedz
  2. Amero

    Przy obecnych dieslach, które palą 4-5 litrów (małe auta) kupować nowe auto i przerabiać na gaz żeby spaliło 8-9 LPG… mija się z celem. Teoretycznie może troszkę taniej a ile problemów z eksploatacją i ten bagażnik zawalony.

    Odpowiedz

Skomentuj Retio Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *