Większość BMW serii 5 w wersji kombi posiada tylne zawieszenie NIVO. Jest to zawieszenie o stałym prześwicie. Prześwit jest utrzymywany poprzez poduszki pneumatyczne, które są pompowane przez kompresor znajdujący się w okolicach bagażnika.
W nowym samochodzie takie rozwiązanie ma praktycznie same wady. W używanym może generować dodatkowe koszta. Na szczęście – dla liczących swoje pieniądze użytkowników BMW – na razie żaden model serii 3 nie posiadał pneumatycznego zawieszenia NIVO na tylnej osi.
Dlaczego BMW serii 3 Touring nie posiada (nawet opcjonalnie) zawieszenia NIVO?
Taka jest polityka producenta. Choć seria 3 ma bardzo długą listę dodatkowego wyposażenia, samopoziomującego się zawieszenia osi tylnej nie zamówimy. Zawieszenia pneumatyczne mają swoje zalety oraz wady. Przez brak NIVO na tylnej osi załadowane do pełna BMW F31, na wakacyjnym wyjeździe z 4-rema pasażerami będzie wyglądało mało atrakcyjnie. Jednak dzięki braku występowania takiej opcji udało się opracować jeden system tylnego zawieszenia, który jest bardzo zwarty.
A co na to konkurencja? W Audi A4 Allroad nawet za słoną dopłatą nie da się zamówić zawieszenia pneumatycznego. Zawieszenie pneumatyczne jest natomiast dostępne (opcjonalnie) w Mercedesie klasy C W205. Jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC dla wszystkich 4-rech kół.