Co ludzie widzą w starych BMW?

Przeciętny zjadacz chleba mając do wydawania 50 tysięcy złotych wybiera się do salonu kupując nowe auto i zajmując się prawie żadnym serwisem przez kilka lat. Nic dziwnego: za 50 tysięcy złotych można dziś kupić całkiem fajnie wyglądające auto, nawet z klimatyzacją.

Dlaczego ktoś kto ma do wydania również 50 tysięcy wybiera 10 letnie BMW?? 10 letnie auto, choćby nawet BMW będzie wymagało przecież wielu napraw. W porównaniu do samochodu nowego zapewne będzie nas czekał serwis hamulców, sprzęgło do wymiany a lakier z pewnością wymaga wielu lokalnych napraw (odpryski). Dodatkowo nigdy nie wiemy, czy po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów nie okaże się, ze skrzynia biegów nadaje się do remontu – zwłaszcza jeśli jest to automatyczna skrzynia biegów, albo głowica silnika nie jest pęknięta (trudne do wykrycia przy zakupie).

Skoda Rapid za 50 000 zł: 13,9 do sek
Najszybsza Octavia III RS 2.0 TFSI 200: 7,3 sek
BMW 545i z 2004 roku: 5,8 sek

Wychodzi na to, że najdroższa Octavia RS, która kosztuje około 100 000 zł, mimo że dwukrotnie przekracza budżet zostanie daleko w tyle za BMW 545i z 2004 roku za 50 000 – 60 000 zł. Nie mówiąc już o podstawowym modelu Skody Rapid… zostaje daleko w tyle. Reasumując nowe tanie samochody, mimo turbodoładowania nie są w stanie stanąć do walki z wiekowym BMW jeśli chodzi o osiągi.

Elektrycznie regulowane fotele z pamięcią

To dodatek, który rzadko spotkamy nawet w samochodzie klasy średniej, nie mówiąc o niższych klasach. Najtańszym nowym samochodem w jakim spotkałem ten dodatek był Chevrolet Malibu… kosztował jednak ponad 100 000 zł…

Reflektory ksenonowe

Dzięki nim zobaczymy prawie 2x więcej drogi niż na zwykłych światłach. Niestety nowe samochody poniżej 100 000 zł bardzo rzadko je mają… Małe Suzuki Swift ma takie reflektory, w wersji w której kosztuje jednak 70 000 zł – zupełnie nie jak mały samochód.

Skórzana tapicerka

W nowych samochodach klasy średniej i niższych, jeśli występuje skórzana tapicerka to często jest ona za dużą dopłata. Często również nie posiada podgrzewania potrzebnego przy skórzanej tapicerce.

Tylny napęd

Wielu kierowców woli napęd tylny: kiedyś on wymagał jednak większych umiejętności, to jednak jest już nieaktualne gdyż BMW od wielu lat posiadają kontrolę trakcji. Tylny napęd pozwala szybciej ruszyć z miejsca i lepiej prowadzi się z nim samochód na zakręcie. Nie ma również charakterystycznego jak w przednim napędzie oddziaływania silnika na koło kierownicy.

6-cio cylindrowe silniki

Rzędowe 6-cio cylindrówki pracują aksamitnie – jeśli oczywiście są w dobrym stanie. Za dźwięk i kulturę pracy kochają swoje samochody właściciele serii 3, 5 czy 7. W tej ostatniej, silnik R6 to podstawowa jednostka napędowa.

Zawieszenia pneumatyczne

Większość BMW serii 5 w wersji kombi oraz BMW X5 posiada zawieszenia pneumatyczne. Zawieszenia takie, oprócz wyższego komfortu jazdy zapewniają stały prześwit pojazdu: naładowane do granic możliwości BMW 5 Touring nie wygląda tak dziwacznie jak Ford Mondeo w wersji kombi podczas wyjazdu wakacyjnego.

Jedna myśl nt. „Co ludzie widzą w starych BMW?

  1. Daniel

    Jak komuś trafi się fajne BMW R6, obojętne czy benzyna czy diesel na niezłym wyposażeniu to ja całkowicie rozumiem. Ale jak widze ludzi co kupuja 320d w ktorym silnik chodzi jak pralka jeszcze bez xenona to sie zastanawiam po co komu takie auto.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.