BMW X1 E87

X1 to typowy kompaktowy crossover, spokrewniony technicznie z BMW serii 1, które to w istocie czerpie technologicznie z BMW serii 3. A więc zatem możemy mówić o BMW X1 jako o serii 3 w pewnej ciekawej odmianie.

SUV czy zwykły kompakt? Oto jest pytanie, które nasuwa się patrząc na BMW X1. Czymkolwiek nie jest, zwraca uwagę i podoba się przechodniom.

SUV czy zwykły kompakt? Oto jest pytanie, które nasuwa się patrząc na BMW X1. Czymkolwiek nie jest, zwraca uwagę i podoba się przechodniom.

X1 to seria 3? A co z X3?

Odważnie stwierdziliśmy, że BMW X1 to pewna odmiana serii 3… a czym zatem różni się X3 od X1? Patrząc na X3 mamy jednoznaczne skojarzenie: SUV. Łatwo pomylić X3 z większym modelem X5. W przypadku X1 skojarzenie nie jest takie proste: SUV to czy nie SUV… no nie SUV, tylko crossover i chciałoby się nawet powiedzieć bardzo miejski przyjazny crossover raczej jak Nissan Juke a nie jak Audi Q3.

sDrive czy xDrive

Cechą typową dla miejskich, przyjemnych w prowadzeniu w korkach, crossoverów jest nieposiadanie napędu 4×4 w standardowym wyposażeniu. Nie inaczej jest w modelu X1.Modele sDrive posiadają standardowy napęd na tylne koła. Modele z oznaczeniem xDrive napędzane są na cztery koła. Tu kolejny dowód na to, że ten samochód ma być podwyższonym kompaktem a nie SUV-em. W X1 mamy ofertę mniej więcej pół na pół modeli sDrive oraz xDrive. Podczas gdy większość modelu X3 posiada napęd na wszystkie koła. Czy napęd xDrive jest w X1 potrzebny? Kupując nowe X1 dopłacimy za niego trochę ponad 10 000 zł co przy aucie za 100 000 zł nie gra może takiej istotnej różnicy, aczkolwiek pamiętajmy że napęd 4×4 to gorsze osiągi na dobrej nawierzchni oraz wyższe o przynajmniej pół litra zużycie paliwo? Nie warto? Naszym zdaniem chyba nie warto. Warto natomiast przypomnieć że napędzane na jedną oś X1 na stromych podjazdach będzie radzić sobie nieporównywalnie lepiej niż niewyposażone w napęd 4×4 RAV4, Opel Mokka czy wspomniany Juke gdyż ma napędzaną tylną oś! Niestety gdy samochód wjedzie w grząskie błoto marne są szanse na wyjazd bez pomocy „prawdziwej terenówki”. Czy warto jednak brudzić takie ładne autko X1 w lesie? Samochodu który nie posiada zbyt wielkiego prześwitu a jego przedni zderzak znajduje się bardzo nisko nad ziemią? Nie, nie warto! X1 to nie samochód w teren. Wybierzmy napęd xDrive tylko wtedy gdy mieszkamy w górskiej okolicy.

Czy warto kupić BMW X1?

Samochód ciekawy. Posiada dość obszerny bagażnik, ładnie się prezentuje. Nie udaje SUV-a, którym nie jest. Naszym zdaniem ciekawy samochód, pewnego rodzaju oryginalny samochód, taka Dacia Sandero Stepway dla osób, które mają ponad 120 000 zł na zakup nowego samochodu.

BMW X1 dane techniczne

Model Moc Prędkość
maksymalna
0-100 km/h Średnie
spalanie
(l / 100 km)
xDrive 25d (218 KM) Automat 218 KM 205 km/h 6.80 s 5.50
xDrive 25d (218 KM) 218 KM 205 km/h 6.80 s 5.90
xDrive 20d (184 KM) Automat 184 KM 205 km/h 8.10 s 5.40
xDrive 20d (184 KM) 184 KM 205 km/h 8.10 s 5.50
sDrive 20d (163 KM) EffcientDynamics Edition 163 KM 205 km/h 8.30 s 4.50
sDrive 20d (184 KM) Automat 184 KM 205 km/h 7.80 s 5.00
sDrive 20d (184 KM) 184 KM 205 km/h 7.80 s 4.90
xDrive 18d (143 KM) Automat 143 KM 195 km/h 9.90 s 5.40
xDrive 18d (143 KM) 143 KM 195 km/h 9.90 s 5.50
sDrive 18d (143 KM) Automat 143 KM 202 km/h 9.60 s 5.00
sDrive 18d (143 KM) 143 KM 202 km/h 9.60 s 4.90
sDrive 16d (116 KM) 116 KM 190 km/h 11.50 s 4.90
xDrive 28i (245 KM) Automat 245 KM 205 km/h 6.10 s 7.70
xDrive 28i (245 KM) 245 KM 205 km/h 6.10 s 7.80
xDrive 20i (184 KM) Automat 184 KM 205 km/h 7.80 s 7.50
xDrive 20i (184 KM) 184 KM 205 km/h 7.80 s 7.70
sDrive 20i (184 KM) Automat 184 KM 205 km/h 7.40 s 6.90
sDrive 20i (184 KM) 184 KM 205 km/h 7.40 s 7.10
sDrive 18i (150 KM) 150 KM 202 km/h 9.70 s 7.70

Źródło: dane techniczne BMW X1

Jedna myśl nt. „BMW X1 E87

  1. Leeu

    Posiadam X1 xDrive28i silnik o oznaczeniu N52B30 258 KM. To jedyny silnik w tym modelu do którego można założyć GAZ. Specjalnie szukałem takiego modelu gdyż nie cierpię klekotu diesla!
    Fajnie, że okazało się że zarazem najmocniejszy silnik to jedyny do którego można założyć gazownię 🙂

    Samochód jest cudowny, 6-cio biegowy automat reaguje natychmiastowo na każdy kick-down. Osiągi są takie, że połykam wszystko na ulicy. Ostatnio miałem pościg spod bramek na A4 z Audi Q7 4.2 FSI. Osiągi mojego dwa osiem a tego katamaranu to przepaść, odeszłem go na krótkim odcinku tyle, ze nie było go widać.

    Samochód był drogi w zakupie, bo za 2010 dałem tyle co 2.0 diesel 2 lata młodszy 🙂 Ale inwestycja szybko się zwraca radością z jazdy i niskim zużyciem paliwa dzięki instalacji STAG-4 QBOX PLUS na wtryskiwaczach Hana założonej tu i perfekcyjnie wyregulowanej przez właściciela tego zakładu. Średnie zużycie paliwa 13 litrów gazu… ale ja nie żałuje 🙂

    Co do reszty samochodu to jego charakter, pomiędzy SUVem a normalnym autem bardzo mi odpowiada. Nie ma charakterystycznego dla SUVów bujania na boki podczas jazdy po nierównościach. Auto jest przecież niższe niż Fiat Sedici. A oczywiście znacznie szersze (bo to wyższa klasa). Jednocześnie można nim przewieźć sporej wielkości sofę. A po śniegu i błocie zostawia z tyłu daleko spartańską Dacię Duster.

    Wymiana na inny model? Tylko na nowsze X1. Nawet X6 nie daje takiej frajdy z jazdy bo jest wysokie i buja a zresztą by ten ostatni dawał jakąkolwiek przyjemność musi mieć pod maską V8 a to nie są koszta dla normalnych ludzi…

    Odpowiedz

Skomentuj Leeu Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *