BMW E91 320d

Używane E91 320d kusi stosunkowo niskimi cenami zakupu, niezłą dynamiką oraz niskim zużyciem paliwa. Wyciszenie wnętrza tego modelu na tle innych samochodów klasy średniej zasługuje na szczególną pochwalę. Ciszę i komfort jazdy odczuwamy nawet przy prędkościach zbliżających się do 200 km/h. Samochód ten jednak, oprócz przytoczonych zalet posiada pewne wady.Niewielki bagażnik, mały samochód klasy średniej

Pod względem wielkości bagażnika (wersja touring 460 litrów, po rozłożeniu siedzeń 1385) zdecydowanie nie powala na kolana. Zajmując miejsce z tyłu powoli zaczynamy się zastanawiać czy ktoś nie próbuje nas tu czasem oszukać, że mamy do czynienia z samochodem klasy średniej.

Na tle np. Opla Vectry C bądź Opla Insignia czy VW Passata B6/B7 samochód jest raczej śmiesznie mały.

Podwyższone koszta eksploatacji, awaryjne silniki?

Typowe awarie 320d to:

  • pęknięcie wału korbowego (M47)
  • urywanie się klapek kolektora ssącego (M47)
  • problemy z napędem rozrządu (N47)

Należy jednak pamiętać, że żaden współczesny silnik, a szczególnie te wysilone, nie grzeszy trwałością. Wydaje się jednak, że pękanie wału korbowego to rzeczywiście lekka przesada.

Jeśli nie E91 320d to co?

Jeśli szukamy niedużego kombi z tylnym napędem oraz oszczędnym i dynamicznym dieslem pod maską to trudno będzie znaleźć dla tego samochodu konkurencję. Niewiele jest podobnych aut, ale z pewnością możemy do nich zaliczyć Mercedesa W204 220 CDI.

Słabo wyposażone wersje

Na rynku znajdziemy wiele słabo wyposażonych E91. Słabo wyposażona wersja nie posiada:

  • reflektorów xenonowych (łatwo rozpoznać, przy xenonie jest spryskiwacz i w środku nie ma regulacji wysokości lamp)
  • nawigacji i parktronica (a więc nie ma wyświetlacza na środku deski rozdzielczej)

Oczywiście zakup takiej wersji nie jest grzechem ciężkim. Warto jednak wiedzieć „co powinno” posiadać E91, np. by udało się mocniej znegocjować cenę zakupu.

Podsumowanie

Niewątpliwa zaletą samochodu są dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa (zobacz dane techniczne E91). Obiektywnie rzecz biorąc nie są one jednak uzyskane super zaawansowaną technologią: technologicznie jednostka BMW jest zbliżona do innych współczesnych diesli – a raczej zmniejszeniem samochodu do sporego kompaktu kombi, a co za tym idzie zmniejszeniem masy pojazdu.

Jedna myśl nt. „BMW E91 320d

  1. Bezproblemowy

    Ktoś chce mieć problem kupuje stare BMW 320d. Ktoś chce mieć ŁADNE i MODNE auto kupuje sobie Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI, za 20000 zł bardzo fajne można kupić. Silnik bezproblemowy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *