Malowanie samochodu sprayem

Gdy posiadamy starszy samochód, warty kilka tysięcy złotych i nie chcemy lakiernikowi płacić kilkaset złotych za jeden pomalowany element, może być pewnym wyjściem zrobienie samemu zaprawek sprayem.

Malowanie całych elementów sprayem jest raczej bez sensu. Chyba, że mówimy o małych elementach typu lusterka czy klapka wlewu paliwa. Spray posiada niską wydajność i malowanie nim np. całej maski jest bez sensu. Sprayem warto ewentualnie zrobić częsciowe malowanie pewnych elementów np.

  • rantów błotników
  • przodu maski, który uległ uszkodzeniu przez odpryski
  • dołu klapy bagażnika
  • skorodowanych dołów drzwi

Przygotowanie najważniejsze!

Pamiętajmy, że w lakiernictwie najważniejsze jest przygotowanie elementu do malowania. Ten etap jest nawet znacznie ważniejszy niż samo malowanie, gdyż jeśli element będzie źle przygotowany to po pomalowaniu nic dobrego z niego nie wyjdzie.

Jeśli nie wiesz jak przygotować element, zobacz w artykule: przygotowanie elementu do malowania.

Dobór koloru

Jeśli jeszcze nie masz odpowiedniej fabry przeczytaj o doborze koloru do lakierowania.

Malowanie

Samo malowanie należy przeprowadzić w warunkach wolnych od wiatru. Czyli np w garażu. Jeśli nie mamy w garażu płytek warto zmoczyć betowną posadzkę wodą, by nie pyliła.

Na odtłuszczoną powietrznie nakładamy 2-3 warstwy bazy i 2-3 warstwy lakieru bezbarwnego. Wszystkie warstwy o odstępie czasowym około 7 minut od siebie (czyli lakier bezbarwny nakładamy na mokry lakier bazowy). Po każdej warstwie bezbarwnego przy malowaniu częściowym elementów warto użyć blendera czyli rozpuszczalnika do cieniowania lakierów.

Jedna myśl nt. „Malowanie samochodu sprayem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *