Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo, czyli sportowy luksusowy "maluch"

Alfa Romeo MiTo, czyli sportowy luksusowy „maluch”

MiTo to miejski usportowiony samochód, choć dostępne są w nim również słabsze silniki.  MiTo odwołuje się nie tylko do sportu, ale jest również przedstawicielem klasy „B Premium”, czyli aut miejskich ale z wyższej półki jak Citroën DS3, Audi A1 i BMW Mini – właściwie prekursor tej klasy aut.

Stylistyka MiTo nawiązuje do sportowego Alfa Romeo 8C. Sportowy charakter samochodu podkreślają oferowane felgi, do tego niewielkiego pojazdu możemy w salonie zamówić nawet 18″ felgi! Samochód jest standardowo 4 osobowy. Istnieje jednak możliwość dokupienia w cenie 2000 zł homologacji na 5 osób, co wiążę się oczywiście z 3-cim zagłówkiem z tyłu oraz trzecim pasem bezpieczeństwa.

Teoretycznie nie takie drogie…

Najtańsza wersja MiTo kosztuje lekko poniżej 50000 zł. Niestety. Auto, które dostajemy w tej cenie nie pasuje do całokształtu tego modelu. Jest to samochód z 70 konnym silnikiem, bez klimatyzacji. Za dodatki w MiTo niestety się płaci. Dziwi fakt, że nawet w najdroższej wersji QUADRIFOLGIO VERDE za 91 200 zł musimy dopłacić do elektrycznie sterowanych lusterek i tempomatu.

Najsłabsze wersje z niedoładowanym 1.4 8V o mocy 70 bądź 78 KM zwyczajnie nie pasują do charakteru tego samochodu. Niestety również jedyne oferowane silniki diesla 1.3 JTDM 16v 85 KM raczej kłócą się ze sportowym wyglądem MiTo.

System VDC i Q2

We wszystkich MiTo, oprócz najsłabszych benzyniaków, jest system dynamicznej kontroli toru jazdy VDC oraz Q2 czyli system blokujący mechanizm różnicowy. Dzięki temu ostatniemu ruszanie lekkim autem z mocnym silnikiem na śliskiej nawierzchni rzadziej kończy się jedynie piskiem opon.

0.9 8V 105 KM

Dwucylindrowy fiatowski 0.9 Turbo to najsłabsza jednostka, która da choć odrobinę radości z jazdy tym samochodem.

1.4 TB MAir 16v

Czterocylindrowe turbodoładowane silniki z systemem MultiAir są idealną jednostką napędową dla tego pojazdu. Motory te posiadają ogromną moc ale także potężny moment obrotowy czyniąc z tego samochodu prawdziwie miejską wyścigówkę.

Skrzynie TCT

W najmocniejszych benzynowych Mito z silnikami 1.4 TB MAir 16v o mocy 140 bądź 170 KM jest oferowana dwu-sprzęgłowa skrzynia biegów TCT (rozwiązanie podobne do DSG stosowanego w grupie VW).

 

Jedna myśl nt. „Alfa Romeo MiTo

  1. Leszek

    Mam MiTo 1.4 TB silnik 155 koni. Samochód piękny, cudowny i bardzo zrywny. O dziwo jak na Alfa Romeo pali bardzo niewiele paliwa. Średnio zadowala się 7,5 litra przy jeździe z odrobiną fantazji…
    Pierwsza Alfa jaką miałem: 156 1.8 to był smok, który kompletnie nie chciał jeździć. Ten jeździ bardzo fajnie.

    No ale do rzeczy: samochód bezawaryjny! Szczególnie jak porównamy do polo 1.4 tsi którego ma mój brat. O dziwo w Mito 3 osoby z tyłu siedzą w miarę normalnie. No i ten klimat Alfa Romeo… POLECAM!!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *